מחירים נוחים   |   המלצות רבות   |   שירות ללא תחרות 

אחזקת מבנים – 5 טיפים בגדר חובה

אחזקת מבנים היא הרבה יותר מהמלצה, אלא צורך הכרחי בכל מבנה באשר הוא – בין אם הוא משמש למגורים, למסחר, לתעסוקה או לכל מטרה אחרת. זהו תחום רחב ומורכב, אשר מכניס לתמונה פעולות חיוניות רבות שיכולות להיות תלויות במאפיינים הספציפיים של המבנה. בכל זאת, יש מספר טיפים כלליים הנכונים כמעט בכל המקרים, כך שאנחנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא וליישר איתם קו.

  1. הכל מתחיל בניקיון – ניקיון שוטף של המבנה, תרתי משמע, הוא המפתח שלכם לשמירה עליו לאורך זמן, יחד עם הפיכת השהות בו לנעימה ולבטוחה פי כמה. את הניקיון יש לבצע בתדירות גבוהה של אחת לשבוע לפחות, מבלי לוותר על הפעולות הבסיסיות שמהוות את ליבת הניקיון: טאטוא החלקים המשותפים של המבנה, שטיפת הרצפה, ניקוי חלונות, ריקון פחי אשפה וכן הלאה.
  2. פוליש וליטוש – מעבר לפעולות הפשוטות שהוגדרו מעלה, יש באחזקת הבית פעולות שמחייבות פנייה לחברות מקצועיות ושימוש בציוד מתקדם. הדוגמאות המובהקות לכך הן ליטוש רצפה ופוליש על סוגיו השונים: פוליש וקס, פוליש אקרילי או פוליש קריסטלי. פוליש לרצפה איכותי יחזיק מעמד תקופה ארוכה, יחזק את המרצפות ויביא למראה מבריק שהופך את המבנה כולו למרשים ולמזמין יותר.
  3. בקרה – ההמלצה הבאה נכונה בעיקר לניקיון ולפוליש, אך עשויה להיות רלוונטית לשלל תחומים אחרים. בתור אנשים המתגוררים במבנה או משתמשים בו באופן קבוע, חובת הבדיקה של טיב פעולות התחזוקה מוטלת עליכם – ועליכם בלבד. הקפידו לראות מדי פעם את אנשי המקצוע בעבודתם, ואל תתביישו להעיר למנהל העבודה על מה שדורש שיפור, אם תגלו ליקויים. חשוב לעבור עם אנשי המקצוע מראש על ציפיותיכם מהעבודה שלהם, ולראות שכל זה אכן מבוצע על ידיהם בפועל.
  4. ציוד כיבוי וגילוי אש – אף מבנה אינו חסין לחלוטין מפני עשן ואש, כאשר התפקיד שלכם הוא לדאוג לכך שיהיו מערכות תקינות של גילוי וכיבוי אש שיאפשרו להתמודד איתם: ספרינקלרים (מתזים), מטפים, גלאי עשן וכן הלאה. מומלץ מאד לא לחסוך על ציוד כיבוי אש וגם לא על התחזוקה ועל ביצוע הבדיקות התקופתיות שלו. אחרת, במקרה של שריפה עלולה להיות פגיעה מאסיבית ברכוש ואף בנפש.
  5. תחזוקת מעליות – מעליות משפרות את איכות החיים בבית, אבל אינן חפות מבעיות. תקלה במעלית משביתה את הבית ואף מסכנת את דייריו: חשבו למשל על מצב בו אדם מסוים נתקע במעלית בקומה גבוהה. בכל מקרה של תקלה במעלית יש ליצור קשר עם החברה, וכמובן להקפיד על ביצוע בדיקה מקיפה של המעלית אחת לחצי שנה לפחות.
החזקת מבנים

תוכן עניינים

להצעת מחיר השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

× מחפש הצעת מחיר מהירה?
דילוג לתוכן